Jodåsåatteee

Vi flyttade. Närmre stan och mera space. Det nya livet börjar. (utan internet)
Det är lustigt hur många gånger man börjar livet. Håkan säger "man måste dö några gånger innan man kan leva" och det är ganska så sant.
-----
Så nu har jag dött, det vart en långsam död och jag led. Nu står jag utanför de gigantiska grindarna av guld i himlen. Och Gud säger att jag ska göra ett nytt försök, som bakgrundsmusik har han bisarrt satt igång Håkan Hellström - man måste dö några gånger innan man kan leva. Han tittar på mig omsorgsfullt samtidigt som han ler och klappar mig på huvudet. Han pekar mot jordklotet men jag ber snällt om en paus. En förlängning av den paus jag redan tagit.
Han ger mig papper och penna, klappar mig på huvudet, vänder och går.. Nu från långt håll hör jag honom sjunga med.. "Man måste genom skam, man måste genom drömmar, man måste dö några gånger innan man kan leva.. man måste ge dom skam, Man måste ge dom revansch"
---------------------
Lista!
- Skåne, för förlängd semester.
- Utlandsresa, för att stilla längtan.
- Söka, söka, utbildning, framtid.
- Jobba, jag har jobb ni vet. Jag är nybliven Projektledare. Allt är en hemlis.
- Skriva på kontrakt, en hemlis som hänger ihop med den andra hemlisen. Vi döper detta till Hewa!
- Skriva tenta.
- Födelsedag, utgång den 18 mars för dom som vågar.
-------
Allt detta ska jag göra innan jag kommer tillbaka till livet.
---------------------
Detta är min låt! Jag fick den av Gud såå våga sno den!
---

Kommentarer
Postat av: Gai

Betyder ko pa hindi. Vi borde ringa Hakan och tacka for alltid nar det vankas svarigheter och stora kanslor ar han dar och sjunger for oss. Idag gick vi ner till floden och hittade grodagg som vi har i en burk, precis som hemma!!



Utlandsemester????



Nar jag kommer maste vi ocksa ga ut!!! Och da vill jag ata en stor fet burgare. MED KOTT!



Saaaaaknar dig min fina fina eskima!

2011-03-13 @ 13:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0