163

Standardfrågan här i Stockholm är "Vart bor dura?", jag ställer också den frågan även om jag aldrig vet åt vilket håll det ligger eller vad det betyder att bo där. För det är ju så att det säger väldigt mycket om dig. Jag vet inte det kanske är så överallt särskilt i storstäder. Men det är faktiskt något jag aldrig har fått uppleva nere i småbyn. Ja jo det är klart att ingen vill bo på Skolgatan (Osbys egna lilla invandrarområde / förort) Men inte fan höjer folk på ögonbrynen och utbrister "Oooooj!" eller "Ush då!".. det gör dom nämligen här uppe. Det lustigaste beteendet fann jag på Universitetet, där alla ska vara så himla kulturella. Yes, där säger studenterna "Wow, jag älskar olika kulturer" eller så ursäktar dom sig för att själva bo på Lidingö eller Söder.
----
Jag älskar att provocera folk, jag säger klart och tydligt att jag bor i Rinkeby ( och jag pratar liiite högre än alla andra, så ni kan kanske tänka er ). Sen så har jag kommit på att jag har lite svårigheter med att uttala bokstaven R, därför låter det sjukt grovt när jag säger R med min Skånska. Det måste skära i deras stackars öron.
Jag älskar Rinkeby. Visst det bor 10.000 Somalier här och alla verkar vilja hänga vid Grillen, tunneln, turken ja lite överallt. Men vad fan gör det mig? Ja det var någon skottlossning nere vid grillen i höstas, men Polis var där och jag vart inte inblandad i bråket så jag fick snällt gå hem.
--
Och det bästa med att bo i Rinkeby är alla udlänska män!! Har du mer än två påsar kommer någon att hjälpa dig att bära, de säger barskt "Vashogu!" och tar påsen. Har du väska i tunneln så tar dom den åt dig. Och Herreminskapare skulle du våga trilla! Jag har trillat! 10 män!! 9 unga förortsgrabbar! Och en äldre man i princip lyfte upp mig från marken. Jag skrek "Ingen fara!! Nej! Ingen fara!" sen tackade jag och sprang hem.
Det finns folk som inte har hälsat på mig för att de inte vågar komma till Rinkeby. Ät mitt bajs!
-
Jag älskar Rinkeby!
-


Kommentarer
Postat av: mooh

Jag älskar det också! Det är feststämmning där.

2011-02-06 @ 14:16:47
Postat av: Anonym

hahaha, du är så skön!

2011-02-06 @ 16:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0