Josse gör en utvärdering

Nu har jag varit här i Chile i nästan tvà veckor och jag har blivit kär i en del saker som är väldigt annorlunda frân gamla Sverige.

Saker jag gillar med Chile:

- Kindpussarna. Varje gâng man hälsar fâr man en kindpuss, det är himla mysigt.

- Kvinnorna kallar mig för "hija", "mi niña" och "mi amor" även om de knappt känner mig och inte kan prata med mig. Jättegulligt!

- Var man än befinner sig sâ hör man musik nâgonstanns ifrân.

- Det är varmt och soligt här.

- Väggmàlningarna överallt i Valparaiso. 

Saker jag saknar med Sverige:

-Mörkt bröd!!! Här äter man bara vitt bröd och det är himla gott men JAG SAKNAR MÖRKT BRÖD.

- Att folk förstâr vad jag säger.

- Min familj och andra jag tycker väldigt mycket om.



/J







Kommentarer
Postat av: Smurf Ida

Åhh ni är så fina! Hoppas ni har det underbart. Puss på er

2010-01-31 @ 20:59:25
Postat av: Prissi

kepp uppdatering.

2010-02-06 @ 19:45:41
Postat av: Linus

Den där järnvägen kommer att dö när isarna smälter..

2010-02-06 @ 23:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0