Mitt hjärta

Cerro Alegre, Valparaiso, Chile

Tre mànader är sjukt länge om man tänker efter. Man hinner fà tusen nya vänner, man hinner fà dreads och tatueringar och man hinner verkligen se livet med andra ögon. Ganska klyschit men sant.

Jag sitter nu bland människor som alltid varit min familj men under denna resan bevisat att de verkligen är MIN familj. Jag har varit glad och de har skrattat med mig. Jag har varit sur och de har bràkat med mig. Jag har fallit.. hàrt..  och de har fàngat mig.

Min trogna vän Josefine har bevisat varför just hon är min trogna vän Josefine. 

Min familj hemma i Sverige har hittat sin plats i mitt hjärta. Att vara runt dem dag ut och dag in har inte alltid varit lätt.. nästan aldrig. Men varför jag älskar dem med hela min själ vet jag nu.

Gud har kallat mig och jag har hittat honom.

Mitt hjärta är fyllt med kärlek. Puro Amor har blivit mitt signum.

Löss, hàl i tänderna, fula kläder, fett runt magen eller status betyder inte längre sà mycket.
Jag vet mycket väl att jag kommer att komma hem och att mycket av det här underbara kommer att endast bli ett vackert minne. Men det jag känner nu màste skrivas ner.

Djupa vatten väntar mig och jag är nu redo.

Jag älskar er!





/L


Kommentarer
Postat av: Lenny

Vet ni om att det har varit jordskalv inte alls långt ifrån er? Har ni klarat er?

2010-02-27 @ 12:57:23
Postat av: Frederikke

Hej alla som läser bloggen!



Om ni har hört om jordbävningen och är oroliga för Lis och Josefine så ville jag bara säga att vi har hört från Lisbeths mormor att dom är ok.



/Frederikke



2010-02-27 @ 14:53:57
Postat av: ida

Hej mina pärlor!

jag fick panik när jag hörde om jordbävningen, men såg här att all är okej.

ta hand om varandra och kom hem snart!

2010-02-27 @ 18:55:00
Postat av: Lasse och Camilla

Hej Josefine med kompisar!

Vi blev jätteoroliga när vi hörde på nyheterna om jordskalvet, har följt det på nyheterna hela dagen, läste här på bloggen att allt är okej med er och det var ju otroligt skönt att höra, hoppas ingen i familjen är skadad och att ni kan fullfölja era planer, vi saknar dig och tackar för kortet till oss på macken, alla blev jätteglada och vill att du kommer hem och säljer korv igen och gör alla glada. Lova att du är rädd om dig!!!



Lasse och Camilla

2010-02-27 @ 22:11:54
Postat av: Jennie

Gud vad skönt att höra att ni är oskadda!

2010-03-01 @ 08:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0