Min dolda rädsla

Jag har aldrig bloggat förut. Jag vet inte hur man gör. Jag har kommenterat andras bloggar, det är jag ganska bra på. Och var betyder blogg egentligen?! Varför heter det inte bara logg?

Men så bestämde min andra hälft att vi skulle börja blogga i och med vår resa och att vi skulle börja nu nu nu! Jag fick prestationsångest och gick hem och lade mig med förvirring i min stackars primitiva skogshjärna. Och jag drömde mardrömmar: Jag drömde att jag startade min dator och skulle försöka mig på att skriva ett inlägg, men när jag kom in på bloggen så hade Lis och en gammal bästis till oss som inte alls har med saken att göra drogat ner mig och tagit en massa nakenbilder på mig, som Lis hade lagt ut på bloggen. På en av bilderna var jag utklädd till kanin. Förödmjukad gick jag till Lis och frågade vad det var frågan om liksom, och då var det HON som blev arg på mig och sade att det var konst. Så jag vaknade och var gaaanska förbannad på chilenarjäveln som hade förstört mitt rykte, men nu har jag analyserat det hela och kommit fram till att jag nog bara är rädd för att blogga. Det får mig att känna mig naken. 






Det här är Lis. Hon är min bästaste bästis och har varit det enda sen hon vi gick i femman och hon var hipphoppare och jag var en nolla (men enligt mamma Lila har vi varit bästisar sen vi var fem).
Hon är högljudd, och hon sjunger, dansar och älskar sig genom livet. Innan hatade hon också ibland men jag tror att hon har slutat med det. Det tar för mycket på krafterna liksom. Hon gillar inte kakor som jag gör och av nån anledning litar hon på mig i alla frågor, så jag kan tuta i henne vad som helst. Det är himla roligt. Och nu ska vi snart åka på vår resa som jag lovade när vi gick på högstadiet att vi skulle göra och ingen annan än vi själva trodde någonsin skulle bli av.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
/J

Kommentarer
Postat av: anonym

Manchester United!

2009-11-24 @ 13:22:40
Postat av: how u doin

Blogg, en förkortning eller förenkling av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog från de engelska orden web och log

2009-11-26 @ 01:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0