Ta med mig studentklänningen till Chile alltså!

Min mamma pratade med Lis´s mamma idag och sa att jag skulle ta med mig en fin klänning till Chile för vi ska på en stor fest. Ska vi det Lis?


Saker som visar att jag jobbat för länge på macken och borde sticka till Chile istället:

- Kunder frågar mig jämt: "Jobbar du alltid eller?!"

- Jag vet vad alla stammisar ska ha. Det börjar bli lite sorgligt när man vet vilket cigarettmärke gubbarna köper och börjar kalla folk för saker som "Trettiokronorsmannen"(för att han alltid handlar för exakt 30 kronor).

- Jag kan med en blick avgöra vad för mat en kund tänker beställa.

- Jag har börjat vänja mig vid det vedervärdiga kaffet och tycker nu nästan att det är bättre än det vi har hemma.

- När jag är i Osby träffar jag aldrig kompisar längre, jag träffar bara kunder från macken.

- Häromdagen frågade en gubbe efter olja till växellådan och jag hittade den han skulle ha!

/J



                                Jag letade igenom mina Turkietbilder och detta är den enda bilden på oss två tillsammans.






                         





  


Kommentarer
Postat av: Wladde

Tja jag är kompis till Lii....o jag måste ju bara säga till dig, att jag håller med. Du måste iväg hahaha eller åtminstone byta jobb :P, det är inte friskt att veta de du vet om dina kundre :P

2009-12-07 @ 21:45:29
Postat av: Emil

...det betvivlar jag inte josse :P

2009-12-08 @ 16:27:20
Postat av: Lis

Det BETVIVLAR jag inte!

2009-12-08 @ 21:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0